De groepsleden
Bakir Bulić
Bakir Bulić (1985) groeide op in Bosnië, en vluchtte in 1993 naar Nederland. Zijn tijd als leerling van het voormalige MCM betekende een omkeer in zijn leven. Het gevoel om ergens echt jezelf te kunnen zijn, had Bakir nog niet eerder meegemaakt. Hij koestert warme herinneringen aan die tijd. Als vader van twee jonge kinderen en betrokken directeur bij het onderwijs van de Faculteit van Science & Engineering, wil hij zich inzetten voor beter en diverser onderwijsaanbod in Maastricht.
Quincy Elvira
Quincy Elvira (2000) is opgegroeid in Blauwdorp. Zijn liefde voor het onderwijs had al snel een keuze voor een loopbaan als docent als gevolg. Deze liefde heeft hij vrijwel constant gecombineerd met mijn andere passie: bedrijfseconomie. Als docent economie/bedrijfseconomie op verschillende middelbare scholen in onder andere Maastricht (Montessori College Maastricht) en Amsterdam (Montessori Lyceum Amsterdam), als vakdidacticus/lerarenopleider bedrijfseconomie aan de Fontys Hogescholen, Universiteit Leiden, Radboud Universiteit, en Universiteit van Amsterdam, in zijn doctoraalscriptie en in zijn proefschrift heeft deze combinatie centraal gestaan. Momenteel is hij werkzaam als conrector in Amsterdam Zuidoost. Verder zit hij in twee raden van toezicht waaronder het Montessori College in Nijmegen. Waarom het MCM in Maastricht? Omdat het mijn belofte is aan de stad.
Meike Kerkhofs-Welkenhuizen
Meike Kerkhofs-Welkenhuizen (1986) werd geboren in Belfort en leerde al snel hoe heerlijk zij het vond om zelfstandig te mogen werken. Na de J.F. Kennedyschool werd dan ook gekozen voor het Montessori College! Een fantastische tijd, waar veel aandacht voor de individuele interesses en manier van werken was. Na voltooiing van de opleidingen cultuurwetenschappen, geschiedenis en post master-docentenopleiding is zij tegenwoordig werkzaam bij de universiteitsbibliotheek. Voor haar drie kinderen (en alle andere kinderen in Maastricht) hoopt zij op een mooie en passende onderwijsreis. Een reis waarin je echt eigen keuzes kunt maken en een koffer vol mooie ervaringen kunt vullen.
Maurice Lambriex
Maurice Lambriex (1977) werd geboren in Wyck en ging in Maastricht naar het Jeanne d’Arc College. Momenteel werkzaam voor de Brightlands campussen, waarbij hij ook veel samenwerkt met het onderwijs. Graag ziet hij een betere aansluiting van het middelbaar onderwijs in Maastricht en omstreken op het basisonderwijs, maar ook dat de middelbare scholieren in heterogene groepen hun opleiding samen kunnen genieten. Leren van en met elkaar en zo jouw plek in de maatschappij weten te vinden. Het beste voortgezet onderwijs voor de kinderen van Maastricht.
Gerjanne Meijer
Gerjanne Meijer (1977), is geboren en getogen in Emmen. (Drenthe). De reis door het internationale bedrijfsleven heeft haar geleerd dat diversiteit en verschillende perspectieven de drijvende kracht zijn achter het mens zijn. Nu zet ze zich in om deze waardevolle lessen mee te nemen in onderwijsland. Als moeder van 2 kinderen wil ze graag kinderen de mogelijkheid bieden om hun eigen unieke pad te vinden, zodat ze klaar zijn voor een wereld waarin ze zichzelf kunnen zijn.
Frank Voorselen
Frank Voorselen is in het dagelijks leven lid van een klachtencommissie van zorgorganisaties die zorg verlenen aan mensen met een verstandelijke beperking. Na jaren van intensieve voorbereiding hoopt hij dat er iets nieuws en onafhankelijks voor Maastricht en omstreken te kiezen valt in het voortgezet onderwijs; Het Montessori College Maastricht!
Want goed onderwijs in een veilige omgeving gun je ieder kind.
Vrije tijd
Alle inspanningen die we in de afgelopen jaren voor het MCM hebben gedaan, hebben we volledig in onze vrije tijd gedaan. De vrijdagavond is onze vaste vergaderavond. Daarbuiten brengen we regelmatig bezoekjes aan collega’s in het land, samenwerkingspartners of andere betrokken partijen. De drijfveer om dit ongelooflijke project tot een goed einde te brengen is ongekend groot. Daar is geen enkele financiële prikkel voor nodig.
Bovendien worden we op verschillende punten met raad en daad bijgestaan door enthousiaste vrienden, kennissen, collega’s en andere vrijwilligers. Op deze manier kunnen wij blijven reflecteren op ons eigen werk en ontwikkelen we gerichte en duurzame kwaliteit.
Geitenwollensokken?
Die dragen wij niet. Wel omarmen we goede ideeën voor doeltreffend en mensgericht onderwijs. Bij het nastreven van een ideaal hoort ook heel veel beleidswerk, politiek overleg, juridisch uitzoekwerk, bestuursbijeenkomsten, ateliersessies en communicatie. Door de uiteenlopende achtergronden en kwaliteiten van de leden van de initiatiefgroep, zijn we er steeds in geslaagd om hier de juiste stappen in te zetten. Dit doen we in co-creatie met de wereld om ons heen.
Nieuwsgierigheid maakt alles mogelijk!
Samen hebben we een plek gecreëerd waar leerlingen niet alleen kennis opdoen, maar waar ze bovenal worden aangemoedigd om nieuwsgierig te zijn, te onderzoeken en te dromen. Wij geloven dat dit uitgangspunt het verschil maakt, niet alleen in de klas, maar in de levens van onze leerlingen.
Welkom op onze school, waar het avontuur van leren begint en waar elke dag een stap is richting een veelbelovende toekomst.